Politika elektronskog zdravstva

Problem dostupnosti i pravovremenog pružanja zdravstvenih usluga

 

 Opis problema:

Problem dostupnosti i pravovremenog pružanja zdravstvenih usluga je jedan od krucijalnih problema u oblasti zdravstva. Pacijent je pasivni objekat u procesu sopstvenog lečenja. Papir, kao nosilac zdravstvenih informacija, se mora fizički prenositi od lekara do lekara, od jedne ustanove do druge, sa šaltera na šalter, što zahteva puno vremena i otežava proces lečenja pacijenta. Upravo iz tog razloga nastaju veliki redovi na šalterima i u čekaonicama. Posledica svega navedenog je smanjenje efikasnosti zdravstvenog sistema i dalje pogoršanje zdravstvenog stanja pacijenta. Dakle, postoje vremenske i prostorne prepreke u pružanju adekvatne zdravstvene usluge, koje je neophodno prevazići. U oblasti zdravstva, postoje veliki troškovi vezani za neophodnost postojanja velikog broja objekata i još većeg broja zaposlenih u zdravstvenim službama. Poseban problem jeste pružanje zdravstvenih usluga stanovnicima ruralnih područja i udaljenih i nepristupačnih oblasti, u kojima ne postoje odgovarajuće zdravstvene ustanove. Ustanova koja treba da reši problem jeste Ministarstvo zdravlja.

 

PREDLOG REŠENJA

Predlog za rešenje problema je Politika elektronskog zdravstva (E-health policy). Politika e-zdravstva podrazumeva upotrebu savremene informacione i komunikacione tehnologije (ICT) u cilju unapređenja kvaliteta zdravstvenih usluga. Ciljevi politike e-zdravstva su: unapređenje zdravlja građana, unapređenje kvaliteta zdravstvenih usluga i aktivno uključivanje pacijenata u sopstveno lečenje. U situaciji kada se čak i najrazvijenije zemlje sveta suočavaju s nedostatkom kvalifikovanog medicinskog osoblja, povećanjem broja starih i privredama koje nisu u stanju da obezbede adekvatan stepen zdravstvene nege građana, ICT  mogu biti jedino moguće rešenje problema: kako uz istu količinu sredstava i kadrova zadovoljiti potrebe pacijenata za zdravstvenim uslugama, uz poboljšanje kvaliteta lečenja. Koristi: povećan pristup zdravstvenoj zaštiti, povećan kapacitet zdravstvenih ustanova, smanjeni troškovi nege, raspoloživost i dostupnost znanja iz oblasti zdravstvene zaštite, prevazilaženje vremenske i prostorne distance, dodatna edukacija za pacijente i medicinsko osoblje, personalizovane zdravstvene usluge, povećano učešće pacijenata. Troškovi: visoki inicijalni troškovi za nabavku savremene informacione i komunikacione tehnologije, troškovi obuke zdravstvenog osoblja za rad sa ICT, troškovi edukacije pacijenata za upotrebu ICT (predavanja, seminari, radionice itd.)         



Ostavite komentar


Molimo vas unesite tražene informacije u sva navedena polja kako biste uspešno poslali komentar. Vaša email adresa neće biti objavljena ukoliko vaš komentar bude odobren od strane administartora. Komentari koji su uvredljivi ili u kojima je prisutan jezik mržnje neće biti odobreni.
Prevucite dugme na desno da biste omogućili slanje!
Otključaj


Komentari čitalaca


Sinisa

Ovakvi predlozi predstavljaju neophodnu buducnost u nasem zdravstvu,predlazem da pored opteg pravnog online servisa gradjana uvedeno i slican zdravstveni softver(za svaki zdravstveni centar posebno npr www.bolnicasubotica.rs) gde ce pacijetni moci transparetno da zakazuju preglede (sa dobijem potvrdom o terminu pregleda,lekara ...)dobijati odredjene informacije najkasnije u roku od 24 sata (transparentnost,jasno utvrdjeni nacin rada lisava pacijente i zdravstvene radnike bespotrebnog stresa).Naravno da takve softvere treba unaprediti da dodatnim sadrzajem(od raznih informacija,mogle bi da ostvaruju i marketinski profit -farmacija,apoteke ...koja svaka institucija zadrzava za sebe itd)