Pančevo - izmedju Beograda i Vojvodine

specijalne veze: u transportu, lučkom kapacitetu i korišćenju zemljišta.

 

Opis problema:

Grad Pančevo gravitira ka Beogradu, a nalazi se u Vojvodini što neretko dovodi do konflikta sa pokrajinskom administracijom, a na štetu građana Pančeva i Beograda.

Pančevo se širilo ka selima, umesto na drugu stranu reke Tamiš (teritorija Beograda).

Mnogi Pančevci putuju u Beograd na posao, gotovo svi studenti Pančevci studiraju u Beogradu, Beograđani rade u južnoj zoni u Pančevu (Rafinerija, Petrohemija...).

A prevoz? Vozovi idu retko i ne vode računa o potrebama zaposlenih ili studenata. Ne postoji autobus na relaciji Beograd – južna zona Pančevo. Apsurd je da autobus 108 (GSP) ide od Pančevačkog mosta pa skoro do Pančeva, a pančevački autobusi (ATP) voze od Pančeva do Pančevačkog mosta.

Bolesni građani iz Pančeva koriste zdarvstvene usluge u Beogradu – Novi Sad je daleko. Pre par godina je izbio skandal jer su se u Novom Sadu pobuni što se pacijentima plaća prevoz do Beograda – jer se time “vojvođanske pare” daju Beogradu. Hteli su da se pacijenti šalju, u mnogo dalje, S.Karlovce.

 

Rešenje:

Kako postoji jak otpor da se opština pripoji Beogradu (“oduzmimanje para Vojvodini”), predlažem da Pančevo i Beograd imaju specijalne veze: u transportu, lučkom kapacitetu i korišćenju zemljišta.

Problem se može rešiti smanjivanjem administrativnih prepreka u komunikaciji između opštine Pančevo i grada Beograda i podsticanjem zajedničkih aktivnosti i intenzivnijeg saobraćajnog povezivanja.

 

Zemljište:

Bila bi dozvoljeno, i čak podsticano, širenje Pančeva ka Beogradu prelaskom preko reke Tamiš. Pančevo bi dobilo veću finansijsku pomoć u ovom poduhvatu i bolji urbani razvoj, a Beograd bi rasteretio svoju stambenu izgradnju jer bi se Pančevo “približilo”. Vremenom bi ovo omogućilo prirodno povezivanje u megalopolis. Ovo nije jasno. Treba istražiti urbanističke i prostorne pretpostavke za širenje grada preko Tamiša.

 

Transport:

Zajednički transportni sistem Pančeva i Beograda: Beovoz bi prevozio putnike u vreme dolaska odnosno odlaska na posao. Linija 108 GSP-a odnosno linija ATP-a do Beograda bi bile sjedinjene u jednu – time bi se smanjio broj linija koje se održavaju, povećala iskorišćenost linija, uštedeo novac putnicima (ne moraju da imaju 3 mesečne karte: BG, PA i međugradska BG-PA ), rasteretio bi se saobraćaj i Pančevački most (manja potreba za prevozom kolima). Unapređenje javnog saobraćaja između Pančeva i Beograda: povezivanje linija  i prilagođavanje potrebama korisnika prevoza.

Ovo treba bolje i preciznije obrazložiti.  

Luka:

Grad Beograd bi “dobio” pančevačku luku i time se oslobodi potrebe da ima sopstvenu. Takođe, prostor kod luke bi mogao da posluži za premeštaj skladišta u okolini Pančevačkog mosta i Ade Huje.



Ostavite komentar


Molimo vas unesite tražene informacije u sva navedena polja kako biste uspešno poslali komentar. Vaša email adresa neće biti objavljena ukoliko vaš komentar bude odobren od strane administartora. Komentari koji su uvredljivi ili u kojima je prisutan jezik mržnje neće biti odobreni.
Prevucite dugme na desno da biste omogućili slanje!
Otključaj


Komentari čitalaca


Miloš Zeković

Trenutno svi studenti iz Pančeva putuju do Beograda na studije plaćajući bar 2 prevoza: međugradski (BG-PA, bus ili voz) i Beogradski (GSP). Neki stanovnici Pančeva uz to plaćaju i lokalni prevoz. Pri ovome dobar deo studenata se švercuje u BG prevozu jer ne želi da plaća dodatnih 2000 dinara za 3-4 stanice od fakulteta do Pančevačkog mosta. Beograđani koji rade u južnoj zoni Pančeva (Rafinerija, Petrohemija) idu na posao kolima jer bi inače morali da koriste 3 prevoza – GSP , međugradski i lokalni u Pančevu. To ne samo da je skuplje, već i višestruko duže traje (kolima 30min, prevozima 90min). Ovim se generiše i značajan svakodnevni saobraćaj preko ionako preopterećenog Pančevačkog mosta. Sličan sliučaj je sa Pančevcima koji rade u Beogradu. Pri tom bus PA-BG ide na 15min, prolazi istim putem kuda i 108 a ne koriste ga Beograđani uopšte, iako je daleko češći od 108. Predlog je da se PA i BG transportne zone objedine (da mesečne važe u oba grada, ili da se uvede specijalna mesečna koja bi važila u oba grada i u međugradskom prevozu). Takođe, trebalo bi uvesti linije iz BG ka južnoj zoni i iz PA ka nekoliko naselja u BG. Time bi se uštedelo vreme i novac putnicima, smanji broj ljudi koji idu kolima (rasterećenje Pančevačkog mosta), racionalizovao broj autobuskih linija (bus 108 koji ide skoro do PA i bus iz Pančeva do Beograda bi mogli da se spoje u jedan). Ovim bi se smanjio i broj divljih linijskih taksista koji iperišu oko Pančevca.


Miloš Zeković

Pančevo se nalazi samo na levoj obali Tamiša i centar grada je vrlo blizu reke. Prirodno bi bilo da se grad širi preko reke, ali to je opština Beograd (bukvalno čim se pređe most na Tamišu počinje Beogradska opština) i zemljište je močvarno te iziskuje veća novčana sredstva. Novo naselje bi bilo de jure Beograd, ali bi se u potpunosti oslanjalo na urbane sadržaje Pančeva. Cene stanova bi bile značajno niže nego u Beogradu, a do Beograda bi se stilzalo za samo 20min što je mnogo brže nego iz nekih beogradskih opština. Naselje bi bilo idealno za sve koji rade ili studiraju na relaciji BG-PA.