Prenošenje znanja

Problem nastavničkog kadra sa prenošenjem znanja

 

Opis problema

Prilikom svog studiranja sam primetio da pojedini profesori, a naročito nova generacija asistenata nije edukovana u smislu prezentacije i prenošenja znanja studentima.

Vrlo često je profesor ili asistent izuzetno stručan, ali ne uspeva da prenese znanje studentima. To se posebno može videti po padu broja prisutnih na predavanju (ukoliko nisu obavezna) i prolaznosti na ispitima (naravno, i student snosi odgovornost za neučenje).

Predavanja se često svode na prosto prepričavanje ili čitanje materijala i mehaničko prolaženje kroz zadatke i problematiku. Neretko je dikcija loša, nema pauze u izlaganju, časovi se spajaju, ne razdvajaju se bitne stvari od manje bitnih...

Krajnji ishod je neretko da studenti generalno ne shvate problem – već uče da polože ispit (reše zadatak ili reprodukuju napisano)

Dobar deo ovog problem potiče iz kriterijuma za odabir asistenata: isključivo na osnovu ocena i proseka studiranja, a bez ikakve procene sposobnosti da znanje prenesu

 

Predlog rešenja

Krilatica nastavnika, profesora i asistenata bi morala biti:

“Nije znanje znanje znati,

već je znanje znanje – dati”

Kako su asistentni budućnost fakulteta, a profesori mahom starije generacije imaju povećan otpor prema edukaciji ovog tipa, naglasak bi pre svega trebalo staviti na asistente i mlade nastavnike/profesore.

Postojeći asistenti bi trebalo da prođu kroz edukaciju i trening o načinu na koji čovek procesira informacije, značaju i tehnikama komunikacije, odnosno prenosu znanja.

Pri ocenjivanju asistenata, posebno bi trebalo obtatiti pažnju na zadovoljstvo studenata kvalitetom predavanja.

Pri biranju novih asistenata kao kriterijum, pored uspeha i ocena, bi se uzela i sposobnost budućeg asistenta da prenese znanje. Svaki kandidat bi prošao kroz određeni kurs edukacije i zatim bi se njegova sposobnost testirala.

Za asistente i profesore kojima bi ocena iz kvaliteta predavanja bila izuzetno niska – kurs na temu prenosa znanja bi bio obavezan (ukoliko želi da zadrži poziciju predavača).



Ostavite komentar


Molimo vas unesite tražene informacije u sva navedena polja kako biste uspešno poslali komentar. Vaša email adresa neće biti objavljena ukoliko vaš komentar bude odobren od strane administartora. Komentari koji su uvredljivi ili u kojima je prisutan jezik mržnje neće biti odobreni.
Prevucite dugme na desno da biste omogućili slanje!
Otključaj


Komentari čitalaca


Dušan Marković

Moj predlog bi bio uvođenje obaveznog državnog ispita za sve koji rade u prosveti. Ispit bi se polagao na 3 godine. Sastojao bi se iz niza predavanja koja bi predavači držali studentima, a predavači bili ocenjeni znanjem samih studenata, učenika...


Miloš Zeković

@Dušan Marković Odličan predlog, Dušane. To bi bio dobar obrazac za testiranje koje sam predložio u pasusu "Pri biranju novih asistenata ... Svaki kandidat bi prošao kroz određeni kurs edukacije i zatim bi se njegova sposobnost testirala." Ja bih svakako obavezao sve prosvetare na ovo, mada mislim da bi se time napravio preveliki otpor, pa sam se fokusira na asistente i buduće profesore. U svakom slučaju, hvala Vam na dopuni predloga.