Vaspitno-obrazovni program
savremenost, funkcionalnost i životna i socijalna relevantnost. Oblast: Obrazovanje | 13.07.2012 | Autor:Adriana Stojanović, Subotica
Ustanova koja treba da donese predloženu politiku ili na koju se odnosi problem?
Vaspitno-obrazovni programi treba da budu revidirani kako bi se obezbedila njihova savremenost, funkcionalnost i životna i socijalna relevantnost. Ustanova na koju se odnose promene su upravo osnovne škole na teritoriji grada Subotice, a promene bi trebalo da donese Gradska uprava uz prethodnu saglasnost Ministarstva prosvete Republike Srbije. Sektor za društvene delatnosti pobrinuo bi se da predmeti koji se uče u osnovnim školama imaju obeležje funkcionalnosti i relevantnosti.
Opis predloga javne politike? Cilj predložene politike? Odnos koristi i troškova predložene politike?
Predlog se fokusira na reviziju vaspitno-obrazovnih programa, tj. obezbeđivanje njihove relevantnosti – potrebno je da nastavni predmeti koje učenici izučavaju svakodnevno budu realni, usklađeni sa potrebama dece, predstavljaju dobru bazu i pripremu za srednjoškolsko obrazovanje i da postoji korelacija među nastavnim predmetima koja dosad nije primećena. Učenici provode sate učeći gradivo koje ne umeju (a moguće je i neophodno!) da povežu, prvo sa realnim životom, a zatim sa drugim nastavnim predmetima. Cilj predloga je upravo stvaranje te preko potrebne veze između teorije i prakse u osnovnim školama u Subotici. Korist je višestruka, a troškovi neznatni u odnosu na benefit – sve što je potrebno je volja, energija i trud tima stručnjaka da se postojeći programi izmene na bolje. Na koji način je dobrobit grada Subotice centralan u čitavom predlogu – zar Subotica neće imati koristi od mladih ljudi, kasnije svoje elite, koji će imati stabilna znanja koja neće ostati na nivou reprodukcije teorija, već ona koja će umeti da primene u praksi i u svome radu (bez obzira na polje rada) kako bi kontinuirano doprinosili razvoju svoga grada?
Ostavite komentar
Komentari čitalaca
ana
10.09.2012 21:21:42
Vaspitno obrazovni sistem je tekovina koju smo nasledili i tako nasledjenu ne mozemo da menjamo jer ne znamo od kog kraja da pocnemo. Planovi i programi za rad u skolama su neprilagodjeni danasnjici,ne idu u korak sa vremenom, i nema mehanizama da se u hodu modernizuju i prilagodjavaju vremenu u kome zivimo. (za odredjene predmete vazeci planovi su iz 1994,god, a neki jos stariji). A inkluzija je posebna tema koja izgleda humano i evropski,ali kad malo dublje sagledate vidite koliko je bsmislena. Gde su nadarena deca?, gde je briga o njima, zasto drzava njima ne posvecuje vise paznje? Da li se plasimo mladih, pametnih i sposobnih ljudi da nas ne ugroze, pa se brinrmo o onima koji nam nikad nece biti konkurenti?
Marko
20.09.2012 23:14:55
Sviđa mi se ovaj predlog. Našem obrazovnom sistemu je potrebna korenita reforma. Potrebno je krenuti od nule. U našem obrazovnom sistemu postoji toliko mnogo stvari koje bi morale biti urađene drugačije. Potrebno je da ljudi iz ministarstva stave prst na čelo i da se zapitaju kakav obrazovni sistem žele. Ne sumnjam da postoji volja mnogih ljudi koji rade u prosveti da se neki problemi reše.
Jugi
23.09.2012 15:43:04
Predlog je odlican..... Nase skolstvo je godinama u rasulu. Neusktadjenost izmedju teorije i prakse...Cesto se skoluju kadrovi za zanimanja koju nisu deficitarna.Skolovanje i obrazovanje samo po sebi nije u funkciji , ako nije uskladjeno sa potrebama zajednice.... treba na to obratiti mnogo vise paznje. treba obrazovanje uskladiti i sa modernim tehnologijama i multimedijalnim sadrzajima , koji su sve prisutniji u zivotima dece i omladine....tako da je ovaj predlog koji je iznela gospodja/ica adriana Stojanovic veoma interesantan.
Ostavite komentar